"To mind or not to mind, that's the question." 「気にするか、気にしないか、それが問題だ。」

最近、考えていて気をつけなければいけないな、と思うこと。

 

「気がつかない」でしたこと、と「気にしない」でやったことを、結果、同じことだと思っていたことです。

 

ひと昔前にはかなり神経質だった時もあって、それが嫌でいっそなんにも気にしない方がいいだろう、と、ゆる〜く生きたいとやって来ていたらいつの間にか「気がつかない人」になって来ていたという事実。

 

さて、それに気がついたけれど、気にするか気にしないか、分かれ道です。

 

There's something i've been thinking lately, to which i should pay attention.

i've become to think that something you do 'because you didn't notice' and 'although you'd noticed it you didn't mind' are the same.

In the past there was a period that i was almost neurotic, and i didn't like to be anxious. So, i thought it was just better not to worry about details of things, etc. and to stay 'relaxed', but then, actually, i had become someone who can't pay attention to things.

 

Now, i have noticed that, and if i mind that or not, i'm standing at an important crossroads.